Sunday, November 9, 2008

Saya sudah bosan laaa.....

Semalam hari ahad, meaning saya bercuti. Hari ini isnin, meaning hari pertama minggu ini. Bosannya!!! Saya dapat merasakan semangat bekerja yang semakin menurun dari hari ke hari. Entah mengapa tapi perasaan ini sangat kuat sejak kebelakangan ini.Saya adalah fikir2kan beberapa sebab seperti di bawah ini:-

KERJA YANG SAMA??
Mungkin juga ini salah satu sebabnya. Mungkin saya rasa kerja saya tidak cukup mencabar bagi seorang degree holder. Mungkin juga saya tak suka asyik duduk atas kerusi je menghadap komputer, mungkin juga saya perlukan satu keja yang lagi thrill dari sekarang...

GAJI TIDAK CUKUP??
Yang ini saya tiada komplen sangat2 la sebab saya rasa syukur la berbanding org lain yang masih menganggur. Gaji saya oke la sebab ada elaun dan komisen... jadi soal gaji bukan penyebab utama....

NAK KEJA DI PENANG??
Ini mungkin sebab utama kot... Rasa nak duduk dengan famili je... Mak, bapak uwaaaa... rindu sgt la... adoi. Bukan apa la kan... kalo keja di penang byk menda boleh jimat... sepertinya tempat tinggal free, makan senang, nak cr jodoh pun senang skit( yg ni kot2 je arr... erk)... but the most important skali adalah dekat dengan famili. Our famliy is everything yaa...

Itulah luahan hati saya setakat hari ini... nanti saya sambung lagi... Daaa.....

4 comments:

Anonymous said...

hahah.. part yg cari jodoh kat penang tu.. cam sesuai.. hahaha..
dgn org2 keliling bosan tak? heheh.. kena g bercuti tuk ilangkan bosan ni.. jom cuti-cuti malaysia.. heheheh

-ksireh-

saya suka macam ni... said...

jom kita gi bali... cari org indon sekacak gunawan... mau tak??? hahahahah

Ney Joe said...

yang nak org indon, p kat ukay perdana tu.. ramai p la... org luar negara jugak tu

saya suka macam ni... said...

yg tu mmg tk la kan... kalo nk cmtu mmg dah melambak gak ada kt penang tu... huhuhu