Thursday, June 12, 2008

saya tade keja la sangat...

tadi br pas g spital tgk akak satu ofis masuk wad. mood time tu sangat2 la dalam keadaan terkawal... tup2 bila masuk je ofis balik sy dengar satu crita yang sangat menaikkan darah ke tahap seribu sembilan ratus sembilan puluh sembilan darjah...

tade keja la sangat...
saya memang tak buat apa pun kan?
datang ofis goyang2 kaki, gelak2 suka hati,
makan2 senang hati, cukup 5.45 angkat kaki,
tu je la saya buat selama ni...

tade keja la sangat...
buku berkotak-kotak untuk bookcafe saya tk tau la sapa yg buat kan...
dah berkotak-kotak tu kena buka pulak, tu pun saya tak tahu sapa yang buat la...
dah buka kena pula timbang nak tahu berat dia,
dah timbang tu kena pula susun elok2 kat area bookcafe,
tak abis lagi proses tu... pas abis kuarkan nak kena upload plak dalam internet,
tu pun saya tak tahu siapa yang buat la...

takde keja la sangat...
"awak kena siapkan 100 title utk mobile book before pesta buku."
"hah, 100 title?" masa tu tinggal lagi 4 bulan camtu ja...
nak kena convert dari indesign atau frame ke dalam bentuk word,
kalau dalam 50 page ke takpe jugak... ni ada buku sampai dekat 400-500 page
dah abis2 convert tu kena pula buang hyphen... naik juling mata buat sebab bukan skit 100 judul tu...
memang saya takde keja kan???

takde keja la sangat...
"semua editor n designer, saya nak minta fail teks, imprint, title page, half title page, cover n etc pdf utk upload ke google book search. 50 title nak kena courier minggu ni (26.5.08) and 50 title nak kena courier minggu depan (4.6.08). saya nak fail2 bagi judul2 yang saya senaraikan."
100 title lagi? tak banyak ke nak kumpul??? ni kes satu lagi. dah la nak kena minta fail kat editor semua... fail diorang pulak dalam cd. nak kena cari cd 100 fail2 tu lagi, nak kena buka fail2 lagi, nak combine fail lagi, nak potong cover lagi sebab nak nampak cam betul2 buku... nak burn tp CD burner takda pula... kena minta editor lain tolong... dah burn nak kena courier g singapore lagi guna GDEX... pas tu kena
faks detail plak kat GDEX. pas tu kena upload spreadsheet lagi... spreadsheet tu kena isi ISBN, tajuk buku, nama author n etc...
memang saya takde keja kan???

pada sapa yang rasa saya tak banyak keja cuba-cuba la hangatkan bontot anda dengan duduk atas kerusi saya dan menghadap pc saya, then baru tahu banyak ke tak keja saya... gelak tu sekadar menghiburkan hati, kalau yg tu pun dipertikaikan, bagi setiap staf satu bilik, so dat's dah tk leh sembang ngan sapa2 dah... military style...

5 comments:

Ney Joe said...

ah... ayat-ayat so damn hot! mungkin mereka masih belum mengerti.

saya suka macam ni... said...

tkpe la... tak pnting pun mereka mengerti asalkan aku tak sakit hati lagi dah...

sEapUt "c@ said...

rilex ar dyana gangster kampun dusun..
kate gangster, bawak la org kampung ko pegi gegar opis ko..
takpun soh dorang tolong watkan keje ko yg melambak tuh.. hoho..

saya suka macam ni... said...

ko memang poyo... seaput sedut... btw aku dh g tgk kung fu panda...lalalaalla

MDM FARAH FAIZURA said...

hi

dah ada keje ke

wakakaka