Wednesday, June 10, 2009

saya geram...

Salahkah kalau kita bagi ruang untuk dia?
Salahkah bila kita lepaskan dia?
Salahkah dia nak berada dalam rumah?
Salahkah? Salahkah?
Saya tahu dia kucing... tetapi bukankah kucing juga perlukan ruang untuk berjalan-jalan. Kesian tau... asyik terperuk dalam sangkar. Saya sangat marah. Saya keluarkan dia dari sangkar sebelum pergi kerja tapi time balik saya tengok dia dah ada dalam sangkar. Masa balik rumah itu memang tak ada siapa-siapa dalam rumah. Saya macam pelik. Telefon dicapai... Punat ditekan...
"Za... kenapa sumo ni ada dalam sangkar? Tadi kan aku dah keluarkan dari sangkar?"
"Fatinlah, Na... (Na- nama panggilan Za pada aku) Tadi dia yang masukkan sumo itu balik dalam sangkar. Dia cakap dia duduk tingkat bawah. Tak tahan nak hidu. Aku tak boleh nak kata apa dahlah."
"Aku balik-balik tengok dia dalam sangkar. Hangin jugaklah... Hemm... Takpelah. Oke. Bye."
Time itu saya memang geram sangat... (sampai sekarang geram lagi) Geram sangat sampai tertidur kat ruang tamu. Pukul 12 malam tadi baru bangun semula... Persoalannya... SAlahkah? Perlukah? Bencilah!

3 comments:

abuaisyah said...

Saya suka makan, tapiiiiii..........
tak suka buang....sayangggg....nak simpan dalam perut....wawawawawa...

Fyza d.Hana said...

sejak bila bela kucing ni? musykil...

saya suka macam ni... said...

hahaha... dah lama dah.